Ön på fågelgatan

När jag gick i 4an och vår klass var 3,4,5an så skulle vi alla se på denna filmen i skolan. Tirvan hade hemma bio och klassen bestämde sig för att gå hem till Tirvan och se den. Vi fick saft och kakor att äta till filmen men alla hade ätit upp det redan innan vi startade filmen, hahah :D
Alla satt som fastklistrade i filmen, kommer ihåg att den del även grät vid en scen. Jag blev helt till mig över hur bra filmen var, den vart genast min favorit film. Kommer ihåg att när jag kom hem satt jag och berättade för pappa om hur bra den var. Det är än i dag en av mina abslouta favorit filmer :)

Filmen handlar om Alex, en jude som gömmer sig i ett getto i Polen under andra världskriget när pappan är i ett koncentrationsläger med sin ända vän råttan Snow, Pappan lovade att komma tillbaka, han sa att vad som än händer, så ska han vänta på honom där. men gör han det?, Nej det får ni se själva ;)


Kommentarer

Kommentera så är du awesome!. *w*:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback