Red riding hood.

Såg nyss filmen Red riding hood. Den var as bra!. Det var en spännande skräck film. Man satt hela tiden och tänkte på vem varulven var. För det kunde vara vem som helst, dina grannar dina vänner din bror, även din fru. Och sen är det såklart den man minst anar att det ska va. Men ända satt jag under hela filmen och var tvär säker på att det måste vara någon av dom två killarna Peter och Henry.
Amanda Seyfried spelar i huvudrollen och hon är en mycket duktig skådespelerska. Hon är även med i flera av mina andra favorit filmer som ex. Jennfiers body. Alla som inte sett den borde se den. En av mina nya favorit filmer. Man blir också så avundsjuk på tjejen i filmen för hon är så otroligt älskad av Peter och han gör allt man inte ens kunde drömma om att en kille skulle göra för en. Han är som en jävla drömprins. Utan att vara en fjollig kille som är ski romantisk. Jag älskar varulvsfilmer, tycker varulvar är så intressanta. Och jag tror faktiskt på dem. Men kanske inte att dom finns nu. Jag har sett många varulvsfilmer och filmen Ginger Snaps är en av mina favoriter men filmen är lite gammal så varluven ser väldigt fake'ad ut. Sen finns det filmen The company of wolves och den är också en av mina favorit filmer och jätte bra men den är ju från 1984 så ni kan ju tänka er hur fake'ad den ser ut. Det är någon scen i filmen som någon tappar huvudet och det ser hur fake'at ut som helst så man vill bara skratta åt det. Men jag tycker att den är bra iallafall. Och sen finns det ju en lite nyare film som heter Wolfman men den tycker jag fan suger kuk. Handlingen var otroligt dålig tyckte jag om jag kommer ihåg rätt. Kommer ihåg att jag inte tycker om den men jag kommer inte ihåg varför.

Men iallfall denhär filmen handlar om Valerie som är en ung kvinna som bor i den lilla byn Daggerhorn. Hon är förälskad i skogshuggaren Peter, men hennes föräldrar Cesaire och Suzette har lovat den rike smeden Adrian Lazar att Valerie ska gifta sig med hans son Henry.Valerie planerar att fly med Peter, men deras plan läggs på is när stadens sirener berättar att varulven som attackerade deras by har dödat någon. När en närmare utredning av offret görs, visar det sig vara Valeries storasyster Lucy som dödats. Lucy hade gått ut i skogen efter att ha fått reda på att Valerie har blivit bortlovad till Henry, som Lucy älskade.Och Adrian, Henry, Peter, Cesaire, och de andra männen ger sig ut i skogen för att jaga vargen och lyckas halshugga den.


Och mer tänker jag inte säga för då blir det inte lika spännande för er när ni ska se den ;)


Tomorrow.

Har bestämt med Emma nu att vi ska va imorn och att vi ska hälla salt på en snigel!. Erics ide!. Dom ska tydligen smälta då. Har aldrig sett en snigel gjort det så det ska bli så kul!! xD. Elakt ientligen men den kommer ju iallafall bli ihjäl trampad! :o. Längtar tills imorn bara för det! :D


Såhär blir man av med en jobbig tjej!


Love is like a brick. You can build a house, or you can sink a dead body.

Jag blev sjukt foto sugen men vill inte gå ute och fota själv så jag försöker få med någon som ska ut och fota med mig (Emma). Och Lotta fyller ju år idag så hon kan inte. Och grattis till henne!. Hon blir 15, BYXMYNDIG! :D
Men nu är det så att den lilla gurkan Emma är väldigt dålig på att svara på sin mobil så jag får inte tag i henne. Och jag tror jag tappat bort hennes hem nummer D: . Men ah, får se om det bli något fotande idag då. Och btw så fick jag min klänning igår!. Har prövat den och den sitter bra. Var lite rädd att jag inte skulle kunna ha den eftersom jag visste ju inte vad den brittiska stoleken var i svensk stolek eftersom den var beställd från england så jag bara valde en stolek och chansade. Den kom otroligt fort, på typ bara två dagar!. Och det som brukar ta sån tid när man beställer ifrån utlandet :o. Men ah, har inge mer att säga tror jag så hejdå. Skriver och lägger kanske upp lite bilder sen.


Grillning igen.

Idag är det fredag och morgonen började med skolan. Sista lektionen kl 1 så hade vi gympa och under infon på måndags morgonen så hade dom sagt att vi skulle ha gympan på aspenskolan på onsdag bara. Emma och Melissa hade åkt ifrån skolan kl 1 för att åka till Gävle och leta efter balklänning. Men Emma sa att hon hade fått hört att vi skulle vara på aspen på fredag också. Men eftersom vi inte hade fått hört det så var vi inte säkra på om det var det. Så vi frågade killarna i klassen som hade gympa på central i Mariette's grupp om dom visste. Dom trodde vi skulle ha gympan på central som vanligt. Så vi stannade. Men det var låst i tjejernas omkädningsrum så vi fick gå in genom killarnas. Ingen av dom skulle byta om ändå. Sen är vi där i gympasalen och väntar på att Mariette ska komma men när det gått en kvart och hon inte kommit så börjar vi inse att hon inte kommer komma och att vi skulle haft idrotten på aspen. Men vi stannade kvar ändå och var lite vilda och galna och sprang omkring och lekte med plintarna och sånt. För då har vi en anledning för skolk. När en hel klass sådär inte kommer så kan dom inte skriva skolk, särkillt inte när vi intre visste om att vi skulle till aspen.Vi stog och hoppade på en liten studsmatte liknande sak Veve och jag och helt plötsligt skriker Veve. ''ALLIHOPA INTE NUDDA GOLV!''. Och alla ställer sig på något så dom inte nuddar marken. Och sen kommer Veve och jag på det ironiska att hon och jag står mitt på dendär studsmatte saken mitt i gympasalen utan minsta annan sak i närhet och vi kommer på att vi är fast på dendär trånga ön. Anton och Simon och dom andra sprang och puttade på plintarna och snurrade dom medans jag satt på. Det var as kul xD. Och så hittade vi en stor röd och blå korv sak xD. Som Simon körde wrestling med och Anton gick omkring med den och kallade den för att det var hans penis. Och Denise och Veve snodde den av honom och bråkade om den så då sa dom att dom båda fick en varsin ände av den xD. Sen så började dom jucka typ, eller vad man nu ska kalla det. Dom ba "OOOH YEAH, FASTER!!!"xD. Men sen kom Simon och sparka av den och dom fick ont. Och dom stönade nu istället av smärta. Men sen gjorde det inte ont längre. Idag är det fredag och morgonen började med skolan. Sista lektionen kl 1 så hade vi gympa och under infon på måndags morgonen så hade dom sagt att vi skulle ha gympan på aspenskolan på onsdag bara. Emma och Melissa hade åkt ifrån skolan kl 1 för att åka till Gävle och leta efter balklänning. Men Emma sa att hon hade fått hört att vi skulle vara på aspen på fredag också. Men eftersom vi inte hade fått hört det så var vi inte säkra på om det var det. Så vi frågade killarna i klassen som hade gympa på central i Mariette's grupp om dom visste. Dom trodde vi skulle ha gympan på central som vanligt. Så vi stannade. Men det var låst i tjejernas omkädningsrum så vi fick gå in genom killarnas. Ingen av dom skulle byta om ändå. Sen är vi där i gympasalen och väntar på att Mariette ska komma men när det gått en kvart och hon inte kommit så börjar vi inse att hon inte kommer komma och att vi skulle haft idrotten på aspen. Men vi stannade kvar ändå och var lite vilda och galna och sprang omkring och lekte med plintarna och sånt. För då har vi en anledning för skolk. När en hel klass sådär inte kommer så kan dom inte skriva skolk, särkillt inte när vi intre visste om att vi skulle till aspen. Vi stog och hoppade på en liten studsmatte liknande sak Veve och jag och helt plötsligt skriker Veve. ''ALLIHOPA INTE NUDDA GOLV!''. Och alla ställer sig på något så dom inte nuddar marken. Och sen kommer Veve och jag på det ironiska att hon och jag står mitt på dendär studsmatte saken mitt i gympasalen utan minsta annan sak i närhet och vi kommer på att vi är fast på dendär trånga ön. Anton och Simon och dom andra sprang och puttade på plintarna och snurrade dom medans jag satt på. Det var as kul xD. Och så hittade vi en stor röd och blå korv sak xD. Som Simon körde wrestling med och Anton gick omkring med den och kallade den för att det var hans penis. Och Denise och Veve snodde den av honom och bråkade om den så då sa dom att dom båda fick en varsin ände av den xD. Sen så började dom jucka typ, eller vad man nu ska kalla det. Dom ba "OOOH YEAH, FASTER!!!"xD. Men sen kom Simon och sparka av den och dom fick ont. Och dom stönade nu istället av smärta. Men sen gjorde det inte ont längre.


 

Sen så försökte vi hålla fast Fredrik så Denise J kunde våldta honom för av någon anledning skulle hon det. Vi var alla typ, as hyper xD. Och sen tävlade typ Simon och Fredrik om att springa in i väggen och Simon sprang typ in i väggen och slog i huvudet skit farligt och så. Så hemskt ut!. Veve och jag blev skit oroliga och sa att han att inte göra så igen och så men Simon sa "Äsch det var inte så farligt.." och massa sånt. Önskar jag kunde förklara hur det såg ut när han sprang in i väggen men det går liksom inte.Veve berättade lite om att hon gillar någon och hon gav mig massa ledtrådar som jag fick gissa mig fram med. Men jag kunde ändå inte komma på. Så vi satt och viskade lite under gympa timmen också. Veve visade sen en lapp som hon hade skrivit på engelskan som hon hade lagt i Bh'n. På lappen stog det vem hon gillade och sen ett hjärta runt namnet. Tänker såklart inte säga vad det stog :o . Men jag jag blev väll rätt så överaskad typ.Sen försvann typ Johan och Felix. Har ingen aning om vart dom tog vägen. Så Simon, Anton, Fredrik och Veve och jag satt och pratade om balen och en kille som gillar Veve som Anton vet om. Han frågade Veve om hon tyckte han var för på henne och så. Och han sa "Jag förstår dig..". Men Veve svarade "Nej det gör du inte." Och det tror inte jag han gör heller. Han vet ju ientligen inte allt kring det heller och så. Sen fick vi veta av Simon att han typ hade gjort illa foton så han haltade. Vi tyckte så synd om honom Veve och jag. Veve frågade Simon vad han skulle göra imorn och han sa att han skulle kolla på alla sagan om ringen filmerna och Veve sa att hon inte hade sett den och hon sa att hon skulle komma hem till honom och se dom med honom. Och han sa ok. Och sen sa Veve "Vad skulle du göra om jag kom och knackade på dörren imorn då?". Simon ba " Släppa in dig?" XD. Hahah, tyckte jag var kul. Så Veve ska åka till Simon imorn och se på sagan om ringen filmerna med honom. Jag har inte sett någon av dom filmerna för när jag var liten så kom dom på tv typ samtidigt som filmen kom ut och alla skulle se filmen på tv när den kom men inte jag för jag fick inte för pappa. För han tyckte jag var för liten. Sen när jag blev gammal nog att se dom så ville jag aldrig se dom. Filmen kändes inte lika intressant då för alla hade slutat prata om den och sånt och jag la aldrig ner tid på att se dem. Och sen åkte/ gick vi alla hem. När jag nästan precis kommit hem känner jag i fickan för jag skulle ha något där och hittar Veves mobil!. Då hade jag glömt att ge henne den. Det första jag tänkte göra var att ringa henne men sen kom jag på att jag har ju hennes mobil så hon lär ju inte svara då. Och jag trodde hennes buss redan hade gått så jag gick in. När jag kom in fick jag se att min balklänning hade kommit. Och jag blev väldigt förvånad med tanke på att jag hade beställt den för kanske bara två dagar sen och den var redan här och den beställdes ifrån England. När det kommer paket ifrån utlandet brukar det ju ta jätte lång tid. Sen satte jag mig vid datorn. En kvart senare kommer Veve hem till mig och säger att jag har hennes mobil och jag berättade min historia om att jag kom på det när jag var utanför huset och tänker ringa hennes mobil det första av allt och jag trodde att hennes buss hade gått så jag tänkte ringa hem till henne när hon hade kommit hem. Veve berättade att hon hade satt sig på bussen och det var då hon kom på att hennes mobil var med mig. Så Veve var hos mig tills nästa buss gick. Vi satt och pratade om han hon och gillar och han Melissa gillar och sånt och jag laddade upp videon från gympan på FB och prövade klänningen. Den satt bra. Jag som var rädd att jag kanske inte skulle kunna ha den eftersom att det stog typ Size 14 eller nåt och jag visste ju inte vad som var vad i svensk stolek och jag orkade inte kolla upp det heller så jag chansade på att jag tog rätt. Sen bestämde Veve och jag att jag skulle följa med henne hem så jag kunde vara med och hjälpa till med Lottas födelsedags tårta eftersom hon fyller år imorn men vi tänkte fira henne ikväll. Så jag packade väskan med kameran och badkläder m.m inför kvällen. Sen gick vi till konsum och jag köpte en Cola och en röd Fanta som vi kunde dricka på kvällen. Sen gick vi till tobaks affären vid stationen och köpte ett ungdomms kort på 20 resor till mig. Påvägen dit hejade vi på en tjej som hette typ Felicia som jag kom ihåg ifrån när var på aspenskolan förra veckan när det var vattenkrig. Sen begav vi oss till Månkarbo!. När vi kom till Veve så var vi hungrig så vi tog pankakor som dom hade som rester och så tog vi choklad på det!. Som Veve och jag har minnen från att vi ätit förut hemma hos henne. MUMMS. Veve och Nise mat är det!. Det var gott. Sen skulle vi åka på Veves moppe till Emma för att hämta ingredienserna till tårtan som hon hade köpt och hade hemma hos mig. Veve skulle skjussa mig. Och när jag precis fått på mig den stora krångliga hjälmen så kommer hennes mamma hem från jobbet så vi får fick skjuss med bil istället. När vi kom till Emma så var bra hennes pappa där. Vi mötte honom ute och han följde med oss in och vi gick in i köket och han visade oss en tårta som var klar som han trodde vi menade att vi skulle hämta. Emma var ju fortfarande med Melissa i Gävle och skulle köpa balklänning. Först hittade vi bara kakbottnen så Veve gick upp på Emmas rum och kollade men hon hittade inte. Men sen ringde vi Emma och vi hittade grädden, vaniljen, Nutella'n. Hon hade lagt det uppe på sitt rum i fönstret och Veve såg inte det när hon gick upp. Varför la hon det i sitt rum?. Det ska ju ligga i kylen?. Hahah. Men Emma är ju som hon är xD. Sen innan vi åkte därifrån sa Emmas pappa " Ni kommer väll tillbaka med tårtan när den är färdiga va?, så man får smaka. Och jag svarade "Ja, vi kommer kl 13, och då menar jag inte i digitalt!". Och han skrattade och svara " Haha, jaa det är bra det!". Sen åkte vi tillbaka hem till Veve och gjorde tårtan. Det var Nutella tårta, för det är Lottas favorit. Vi dekorerade den jätte fint. Veve skrev "Lotta" på den och jag fixade kanterna. Sen kastade vi på massa strössel på. Det var as rollig att kasta på strössel på sidan av tårtan för det fastande xD. Sen gav Veve mig ett blått födelsedagsljus och en rosa såndär sak som håller i ljuset. Den fick jag ansvara för tills vi skulle äta tårtan. Sen satt Veve och jag och kollade på tv medans vi väntade på att Veves mamma skulle äta och Lotta och Emma som skulle komma dit så skulle vi åka till detdär badstället sen. Sen packade vi in väskorna, filtar, paraplyn och ved in i bilen. Sen kom Lotta och Emma. Meningen var ju också att Melissa skulle med men sen fick vi veta när dom kom hem från Gävle att hon inte ville följa med för att det skulle bli dåligt väder. Sen åkte vi dit. Och av någon anledning skulle Veves syster Carro följa med så hon fick ligga under filtarna i bakluckan xD. Hon var tyst under hela resan så jag glömde att hon låg där xD. Fast hon skulle ju ofc inte följa med på grillningen. Sen kom vi till Tierp och Veves mamma ville inte ta fler personer i bilen än det finns säten för om polisen kommer så åker hon fast. Så vi fick inte sitta fler i bilen och sitta i varandras knän så Johan och Anton fick bli skjussade av Antons pappa dit. Vi hittade en "aligator" i vattnnet som vi kallade det. Eller så var det en stor sten. Så vi stog och kastade stenar på den för att se om den rörde sig men vi missade jämt, men vi var nära vissa gånger. Vi hade jätte problem med att tända elden och vi hade inte med någon tändvätska eller kol heller och Veve gjorde slut på alla tändstickor. Men tillslut kom dom och Johan hade tidningar med sig att bränna och fler tändstickor och vi lyckades få upp elden. Sen skulle vi visa dom aligatorn vi hade hittat men då var den inte där längre :o. Den var borta!. Sen så skulle vi bada och Anton sa att han skulle kasta ner alla som inte skulle bada i vattnet. Sen grillade vi lite. Och ja ba "JA snälla Anton, gör det!". För Emma och Lotta skulle ju inte bada. Men sen gick vi ner för att bada. Veve gick i först. Sen slängde Anton sig ner i vattnet och plaskade där och sprang sedan upp xD. Jag gick ner lite i taget. Men sen gick jag ner till halsen och simmade lite. Sen gick jag upp och stog med benen i vattnet bara. Johan gick bara ner till fötterna. När man klev i var det liksom as kallt, men sen så tappade man känseln och då blev det skönt. Det var så kallt så man ville bara upp ifrån vattnet, men samtidigt var det så skönt att man skulle kunna stanna där hur länge som helst. Makes no sence jag vet. Men det är typ så, svårt att förklara. Jag frös så mycket att jag hackade tänder och skakade xD. Anton gick upp till elden och sa att han skulle komma tillbaka och bada mer snart. Och medans så stog Veve och jag och försökte övertala Johan att gå i vattnet. Johan sa att han inte ville hoppa i för han ville inte bli steril. Jag ville inte heller stanna länge i vattnet för det. Pappa har tjatat på mig ända sen jag var liten att jag ska hålla mig ifrån sånt kallt. Inte sitta på kalla stenar m.m. För då kan man bli steril. Och det har jag alltid varit väldigt noga med. Sen skojade vi om att om Veve skulle drunkna så skulle typ Johan hoppa från klippan för att rädda Veve men då slår han i huvudet i klippan och drunknar han med. Anton gick och sa "Min penis fryser.." ängsligt. Och Veve svarade "Och jag fryser om fittan!" XD. Och då måste jag rädd dom så då går jag emot dom och skakaroch hackar tänder och ba " Jag... ska.. rädda...er...!".Sen gick jag upp och Veve ba " Nej Nise lämmna mig inte här så aligatorn äter upp mig". Och ja bah, "Jag lämnar dig nu..". Sen grillade vi lite till :D. Vi fick röken i ansiktet as många gånger, Lotta och jag satt med paraply för att inte få röken i ögonen. Och en gång fick Emma och jag rök i näsan. Jätte äckligt var det. Jag satt en bit bort ifrån Emma och så sa jag "Emma?" och hon svarade "Jaa?". Men sen tänkte jag flytta lite närmare henne innan jag skulle säga det så jag sa "Vänta, jag kommer.." Och det tyckte Emma var askul. Sen så åt vi Lottas tårta och sjöng för henne. Hon fick skynda sig blåsa ut ljuset för vinden ville gärna blåsa ut det åt henne. Tårtan var jätte god!. Sen ringde Veves mamma att hon skulle komma och hämta oss och vi frågade om hon kunde komma senare men tydligen inte. Så vi åkte därifrån typ efter vi ätit tårtan, plockat ihop och släkt elden. Hade velat stanna där längre ientligen. Innan vi skulle åka så gav vi alla Johan och Anton kramar för att vi skulle åka och dom i en annan bil då. Och då skulle Anton såklart lyfta en när han krama mig så jag blev lite rädd där en sekund. Sen passade Veve och jag på att säga hej då till varandra också. Jag hoppade upp på henne och hade benen runt henne och vi klämde på varandras rumpor och skrek grät xD. Sen i bilen sat jag och pekade med händerna som ett V, mot höger och vänster och jag sa "Höger eller vänster?, höger eller vänster?". Det tyckte jag av någon anledning var as kul. Och då sa dom. Det är Fantan, för dom hade ju förut under kvällen påpekat att jag drack Fanta hela tiden xD. Sen kom jag helt random bara.. "

Asso tänk om du sitter helt vanligt eller nåt sånt, och så kommer det en ko och slickar dig på kinden, asso, tänk om det skulle hända!, tänk dig!". Emma började asgarva åt det xD. Sen så släppte dom av mig hem och jag gick direkt in i duschen och duschade i 3 kvart. När man kom innomhus kändes det som jag luktade illa, antagligen av röken, och i duschen också. Hur mycket jag än tvättade mig så tyckte jag att jag luktade illa. Sen efter jag duschat så hade jag as mycket deodorant och parfym men jag tyckte ändå att jag luktade. Jag måste ha inbillat mig lite. Eller så var det för att jag fick röken i näsan en gång. 


SÅSPÄRON!

Knarkat mycket såspäron med Veve och Emma och Melissa idag. Och några fler i klassen. Oliver reagerade rätt så roligt på låten. huhhuu

Jag åker i en bil,
åker flera mig,
körde över en gås,
FLÅS!


låååååååÅåååååÅåååss.



Konstverk gjort av: Emma
Låten:
 
Videon:
( http://www.youtube.com./watch?v=NbtyM0OBYRs&feature=related )


U used to make me smile for no reason at all.

Jag fattar inte helt vad som hänt. På grund utav det mådde jag bättre än någonsin dom senaste dagarna, och nu mår jag värre än någonsin utav det. Har jag suttit i 4a timmar nu och väntat på att få veta att det ska vara såhär. Kan inte skriva mycket mer utan att jag avslöjar mer än jag vill säga eftersom det finns en chans att den personen läser dethär.


Malvinstudios.

 Hahah så jävla rolig video. Dom killarna är as roliga!. Jag följer prenumenerar på deras kanal för nästan alla videos dom lägger upp jämt är roliga. Prenumenera på deras kanal ni också på malvinstudios :). Klicka på länken för att komma till deras kanal. Men denhär är en av mina favoriter av deras videos och vill ni ha ett gott skratt så kolla på den! :D

The same old you.

Jag vart lite depp nu för en sak. Och jag försöker fixa det men det går int.
Kör norrland style här nu och säga vet inte utan e'et på slutet. Jag älskar dialekter också!, nästan alla. Mina favoriter är nog norrlänning (norrländska?) , och skånska. Tycker det låter så roligt och härligt!. Själv har jag nog ingen direkt dialekt tror jag. Men ibland när jag pratar kan det komma upp hälsingemål. Men det är inte ofta det händer och det var länge sen jag bodde i Hälsingland nu. I Falkenberg pratar dom roligt också :D .
Nu sitter jag och babbla om allt som är onödigt att prata om med Emma, som vanligt. Jag är astrött också men när jag kom hem från skolan idag så sov jag hela dagen fram till klockan 7 typ så jag vill inte sova mer D:
Men kommer nog ändå ta Lergigan snart och gå och sova. GUD VA INTRESSANT INLÄGG ELLER HUR?. Hah, nä men jag vill bara göra ett inlägg fasten jag inte har något speciellt att skriva om så.

Osminkad på bilden btw.


Balklänningen beställd!

Nu har jag nyss beställt balklänningen!. Sjukt fin är den!. Det fick bli en kort, fast ientligen tycker jag att man ska ha långa klänningar på baler men ingen annan kommer ha långklänning typ och jag hittade ingen som jag fin eller snygg. Men denhär snyggingen hittade jag. Den är vacker och snygg på samma gång!. Men ni får inte se klänningen förren jag fått hem den och satt på mig den och fotat. Så det får bli en överaskning!
Fast Veve och Emma har redan fått se den.




Klänningen som jag beställde fast cencur över.

Alice Versus Aston.

Hahah, det roligaste jag sett på aslänge. En video ni verkligen måste se!.

"För i helvete!.. stick och brinn!.. äckel!"
"Hör du itne vah jag säger kvinna!!"
Det är så jävla kul när han slänger ner henne i golvet och säger hur gick det va va va va..... xD
"Vafaaan gör du!?"
"JAG SKA DÖDA DIN FAMILJ"
"Håll dig borta... vad har du tänkt göra..!? D:"


Hippies och grillning.

Ja idag hade vi spexfoto, jag och Denise J var typ dom ända som kom helt fixade direkt på morgonen, dom andra bytte om typ en timme innan fotot. As kul, alla såg så jävla snygga ut!, mustacher peace tecken över kroppen, band runt huvudena. Pontus fick gå till musiken och låna kläder där som han kunde ha på fotot. Han såg ut som en riktig Hippie, tills han satt på sig en brunlockig peruk som fick han att bara se ut som Tarzan. Fotona togs på gammelgården och när Veve och jag kom dit och dom andra inte hade kommit än så hade vi vår egna lilla konsär, vi dansade till Loca och Puttin on the ritz på scenen. Det var såå mycket publik, slut sålt var det också, fansen älskade oss. Fast, vi hade väll bara ett fan, Axel , som satt och glodde på oss som han undra vafan vi höll på med xD. Vi dansade sååå vackert. Snurrade och gjorde rump danser och hoppade. Vi hittade även på hur man dansar vals, så ska vi dansa på balen. Ett, Två steg till höger. Och HOPP tillbaka, och sära på benen och landa på marken med benen i sär xD. Och blommorna vi hade plockat till Simon som han skulle ha i håret gick sönder när jag höll i dom när jag dansade. Och vi träffade fin en fågel som hette Bertil. Jag sa " Förlåt Simon men jag råkade ha sönder dina blommor". Men som tur hade ju Veve också plockat blommor. Den ända som var en växt var Martin, han gick och bärde på en stor jävla gren och hade två stora blommer bakom öronen. Jag fick sminka Ellen för att det gick inte så bra när Felicia skulle sminka henne, Ellen skulle ju vara punkare. Fotografen kom fram och fotade oss när jag sminkade henne. Jag fotade en hel del på alla innan vi tog fotona. Men det blev inte så många foton på mig eftersom jag var den som fotade. På det andra spåret var alla typ, rockare. Och alla var smartklädda men inte Melissa som var typ helrosa men vita kattöron och sånt xD. Hon stog verkligen ut i mängden. ut i mängden. När det andra spåret tog sina foton la vi märke till att dom hade fixat en skylt som dom hade på fotot. Men vi hade ingen så vi skrev "9an *Peace märke*" på en stock och hade på fotot xD. Man tar vad man haver!

Sen lite senare under dagen åkte vi till ett badställe jag glömt vad det hette i Tierp som jag faktiskt aldrig varit på.Vi var Emma, Melissa, Veve, Cilla, Johan, Felix och jag. Kvällen var mysig och as rolig. Skratta otroligt mycket och hade jätte kul. Mycket misstolk och taffsande på oss själva och varandra xD (På skoj). Käkade chips ur Veves Bh, vi höll i varandras bröst när vi satt vi elden, dansade Veves och min vals dans med Emma, Skrek åt Melissa att hon skulle akta sig för hon stog hela tiden med ryggen emot elden och när när det kom vindar och elden blev störr så fick vi skrika åt na så hon inte skulle brinna upp xD. Veve och Melissa badade, det såg as kul ut för det var så kallt sa dom. Dom gjorde sånna roliga miner för att det var så kallt men sen så tappade dom känseln för hur kallt det var så då ville dom inte gå upp. Melissa snodde Veves handuk så hon kunde inte komma upp ur vattnet för hon ville inte visa sin kropp. Men hon fick den sen. Och innan Johan och Felix kom sprang Melissa omkring och vi skrattade att hennes bröst studsade då xD. Såg så jävla roligt ut xD. Och Veve ba "Johan jag gillar inte dina byxor.. Ta av dom!", "Emma jag gillar inte din topp.. Ta av den!". Sen så stog Veve och Cilla och grillade marschmellows tillsammans och när dom stog med ryggen emot kunde man tro att Veve hade en Kuk som dom stog och lekte med. Sen började dom säga saker som " SNURRA PÅ DEN, SNURRA PÅ DEN MYCKET!". HAHAHA xD. Cilla och Emma kastade Vatten på varandra och Emma jagade Melissa med en varm, kladdig marschmellow. Johan hade hela tiden på en massa tändvätska på elden så jag fick tändvätska på mig en gång, han vill fan att jag ska brinna upp! :o

Och så hände det flera gånger att han hade på tändvätska när vi stog när elden eller ryggen emot elden så elden kom emot oss. HAN VILLE DÖDA OSS D: . Jag ba " JOHAN VARFÖR VILL DU DÖDA OSS!?".

Jag gick barfota för första gången i år och det blev en riktig hippie aktig dag faktiskt.

Och Johan och Felix höll på kasta stenar på livräddnings båten vilket inte Veve och jag blev så glada över för vi hade tänkte åka ut och åka på den. Men vi fick tag i båten ändå men Felix kastade en sten så jag blev lite blöt. Och Veve halkade!. Det var en sten precis brevid vattnet som hon stod på och den halkade ner i vattnet så hon blev blöt om foton och Hon hade ju lånat Cillat rosa one piece så den blev lite blöt den med.

Vi åt korv, kött bullar, chips, kex och marchmellows. Men Emma åt sin mat rå för det mästa för hon orkade inte grilla det och hon var så hungrig.

Jag hade stod och grillade korven och då fick den kol på sig och då stog jag och tog bort det och så kommer Melissa "Smeker du den?" HAHAAHA xD , så jävla kul

Sen i bilen fick jag verkligen till det. "kört". Ni skulle fatta om ni var med. Det var så dåligt att det blev bra xD. Och Nette som körde började svänga fram och tillbaka och Emma låg i bilen på oss andra på rygg så hon slog i huvudet och vi alla började as garva. Hoppas jag aldrig glömmer det. Såg så himla roligt ut. Jag började fan gråta för det var så kul xD. Alla började samtidigt också visa med händerna vad som hände xD. Hon bara flög höger och vänster och slog i huvudet i bildörren och , asso, HAHHA.

Foton från spexfotot: 


Foton från grillningen:


Vattenkrig och Hippies

Idag stack Veve, Emma, Melissa, Denise, Caitlin, Axel, Pontus och jag till Aspenskolan för att starta vattenkrig. Vi träffade några men vi lyckades slösa bort en massa balonger också D: . När Pontus typ brottades med en aspen kille så skulle jag kasta på honom men träffade pontus PRECIS i ansiktet så det var ju lyckat xD.. Och när vi satt utanför och väntade på att dom från aspen skulle gå ut så satt Emma och jag med ryggen ifrån dörren. Plötsligt kom en kille ut med en stooor gigantisk vattenbalong och kasta mot oss. Men jag träffade han och hans lärare då xD. Jag blev inte blöt men Veve och Emma vart det. Men det var mest från när dom kastade vatten på varandra. Imorn har vi spexfoto. Vi ska vara växter, punkare, stekare och hippies. Jag ska vara hippie. Ska bli kul!. Fick värsta implusivkänslan så jag stack till Uppsala och då passade jag på att köpa lite grejor.

Grejorna jag fick med mig hem:

En as mysig kofta att kunna ah i sommar och planerar att ha den på balen också.
Jenas shorts.
Linne.
Peace tecken i ett hjärta halsband så jag kan ha på spexfotot imorn.
Och svart och brunt läderband som jag ska släta ihop och sen ha runt huvudet på spexfotot imorn.

It's sad that there will always be that girl that could win him over the blink of an eye.

Jag vill vara fin på utsidan, jag vill vara fin på insidan. Jag vill bli älskad för min insida, jag vill bli älskad för mitt inre. Sen finns det vissa människor runt omkring mig som enligt mig är perfekta. Jag strävar efter att bli som dom men när jag försöker och misslyckas så känns allt hopplöst. Som om jag är en förlorare och kommer alltid vara det, att jag alltid kommer leva i skuggan av henne. Hon som som alltid kommer vara sötare, alltid kommer vara intressantare, alltid kommer vara roligare, och hon som kunde vinna honom innan jag hinner blinka. Tänk att få vara henne, det vore säkert en dröm. Att aldrig få vara den alla ser förbi. Den alla tittar på och beundrar ens yttre och samtidigt som dom lyssnar på hennes vackra inre. Känner mig kanske ganska hotad av henne antar jag. Men jag är som besatt av att en dag kunna få vara som henne. Men varje gång jag tror jag kommer det så misslyckas jag.


Gammal dikt

Hittade en gammal dikt jag skrev för länge sen:

Glitter,tårar,blod och slag.
Det är något som vissa upplever varje dag.Mediciner du samlat på i år,som du en dag ska ta när det blivigt vår.
Simma ut i sjön med en kniv.Du är ute på sjön utan snart ett liv.Du slutar simma och ser dig omkring,och tänker på alla som till dig sagt ''försvinn''.Du kollar på kniven i din hand,Hugger i hjärtat så hårt du kan.Du ser ditt blod rinna och flyta,blandas med röd färg på vattnets yta.Du släpper kniven och dyker,tänk att du är här på djupet.Du blundar och somnar ensam på botten,snart är du lika död som kroppen.


I fell in love with my guitarr for the third time.

Att en gitarr kan få dig må så bra. Var gitarren en människa så skulle jag vara kär i den.




My heart beats for love.

Kärlek. Man säger att det är något adjektivt, man kan inte ta på det. Men jo det kan du. När du håller honom i handen, då rör du kärleken. När du ser ditt husdjur bli glad när du kommer hem från skolan, då ser du kärleken. När du ser din vän skratta, då ser du kärleken. När vi får dendär underbara känslan i bröstet så rör vi kärleken, och det är känslan av att röra vid den. Kärlek är inte en sak, och vänskap en sak. Vänskap är kärlek. Förhållanden är kärlek, familj är kärlek, änglaskap är kärlek, husdjur är kärlek. Musik är också kärlek, den hjälper oss beskriva vad vi känner inombords. Hjälper oss beskriva det vi inte kan sätta ord för. Vår värld är neutral, den är varken vacker eller ful. Men kärleken gör den vacker. Kärleken gör regnet och solen och allt annat till något vackert. Barndommern är kärlek, alla vackra minnen är kärlek. Allt vackret, det är kärlek.


Jag hatar höra "du är snygg". Jag hatar höra jag är fin. Människan har utnyttjat det. Vi har sagt det till folk vi inte älskar. Vi smutsar ner meningen. Jag vill höra nya ord. Som om " Du är vacker, jag kan inte sätta ord för det, ditt utseende ger mig en känsla." Något som inte alla säger. Att man verkligen beskriver känslorna för det. Jag vill inte att han ska skriva en låt till mig. Jag vill att han ska komma på saker jag inte ens kunde drömma om.

Folks drömmar har gått i uppfyllelse. Vissa hade en otrolig kärlek för musik, och dom lyckades bli stora och fick jobba med det i hela sitt liv. Askungen fick sin prins. Ja jag tror på sagor, jag tror på att Peter pan finns, på något sätt,jag vet inte hur, men på något sätt. Samma sak med askungen,och många fler sagor. När jag minst anar det ska han/hon komma med något oväntat. Precis som jag ska komma med något oväntat när han/hon minst anar det. Någon som visar dig vad du är värd. Någon som älskar ditt skratt, din humor, hur du pratar. Hela dig.

Husdjur är kärlek.

Barndom är kärlek.

Änglaskap är kärlek.

Vänskap är kärlek.

Musik är kärlek.

Förhållanden är kärlek.


Onödigt text.

Jag vill ha dig.

Showen och marknad.

Nu är jag hemma ifrån showen. Det var marknad idag också. Haha, Felix hade på sig en mask och så kom det två små flickor som frågade vem det var, då svara vi inte sen sa dom att dom trodde det var Felix. Men då sa jag att det var Martin, och då blev dom osäkra på vem det var eftersom jag såg så seriös ut. Sen sa Elin "Ja visst är han stilig!?" Och flickan svarade "Är han din pojkvän?" och vi alla började asgarva och Elin sa nej, så nu har jag mobbat henne lite för det xD Det var sjuuuukt svårt att se på scenen när ridån var för och vi kunde ju inte ha några lampor. Så Elin och jag gick in i folk och ropade på varandra. En gång stog jag och prata med Elin men sen svara hon inte och jag ba "Elin?, är du kvar?" Och då hade hon gått! :o xD
Men iallafall så kom jag till showen kl 5 för sista föreställningen och blev lite prat med Denise och Ida. Och Elin då, men det har det ju varit hela veckan. En av rekvisita arbetarena mådde dåligt och gick hem under andra föreställningen men vi fixade det iallafall. Men hon kom sen under kvälls föreställningen. Det var mycket folk som kom som vanligt. Men kvällsföreställningen vart den värsta. Folk pratade mycket bakom scenen, någon öppnade en ytterdörr och det syntes ju på scenen. Vi tappade saker, och andra sådana små saker. Vi var nog duktiga iallafall men vår sista föreställningen vart vår sämsta enligt mig. Juste, temat var tidsmaskin. Hela showen vart som roligast på grund utav Kyclkingarna och Grottmänniskorna enligt mig. Och sen några tjejer från klassen som sjöng och dansade otroligt fint och grymt. Lite tråkigt bara att jag själv inte uppträdde i år men jag hann ju inte planera något. Och sen var det SKITMÅNGA som sminkade sig fjortisar, asso, VARFÖR. Och i framtidsdansen var det mest folk hade det. Vaddå har fjortisarna tagit över världen i framtiden eller?. Jag hatar när showen tar slut, show veckan är så rolig, man bara " NEEEEJ" mycket roligare än att jobba i skolan!. Efter föreställningen så fick alla nior slippa städa och gå hem för att vi har nationella prov imorn. Det brukar alltid vara så att dom som går på showen får ledigt på fredagen men inte vi i år, för vi har nationella prov. Men vi får gå hem när vi gjort det iallafall. Gick inte till marknaden men mamma gjorde det så nu sitter jag och käkar marknadsgodis och är trött, ska nog sova strax.


Onsdag,show vecka.

Det är show veckan nu och vi hade två föreställningar idag. Jag uppträder inte i år, jag är scen arbetare. Roligare att uppträda ientligen men jag hade inte tid till att fixa en dans eller så i höstas. Synd bara att vi går i nian nu och dethär är sista året att vara med. Men nu är det som det är tyvärr. Det  är fler killar med i år än det  brukar vara. Förut brukade det typ bara vara Karl. Men nu är det ungefär minst 6 killar, som iallfall uppträder. Många småungar är det också. Blir så störd på när små ungarna har vissa dans steg som ska vara "sexiga". Asso, dom går i 3an för fan. Sluta försök växa upp, ni får gott om tid till det när ni blir äldre. Och sa har dom värsta Ke$ha låten Tik tok och den handlar ju lite om att hon festar jämt. Och ungarna fattar nog inte helt vad den är om tror jag. Vi fick  och byxorna idag av Veronica. Som hade hand om beställningen av dom och så. Vi var inte överens ientligen men vi röstade och nästan alla tjejer i klassen röstade på denhär och då blev det flest röster på denhär. Gillar den inte alls ientligen men det får duga, och viktigaste är ju att våra namn står på tröjorna tycker jag. Anledningen till att det står ditt namn på baken av byxorna är för att då kan jag säga "Ditt namn står på min rumpa", och då tror dom ju att det är deras NAMN. Ska tatuera in det någon gång också. Men jag är trött nu efter en dags springande fram och tillbaka, så jag ska vila nu hej då.

Bilder på tröjorna och byxerna:

Decide fast.

Jag håller på försöker fatta ett beslut just nu. Vilken verkligen är svårt. Vet inte varför, men det är det. Känner mig stressad att besluta mig om det fort. Först tänkte jag, ja. Sen blev det jätte svårt igen, sen tänkte jag nej. Sen blev det svårt igen. Jag vill verkligen inte besluta fel beslut. Igår gick jag och tänkte på den saken dygnet runt utan framgång. Hade svårt att sova då. Idag har jag inte haft tid att tänka på det lika mycket men jag har ändå tänkt mycket på det. Många besluta. Måste. nunununununnunnununu
Nu ska jag tänka lite till, hej då

Män -.-

Vilka människor tål ni inte?


Suddade ut använadrnamnet och visningsbilden för jag vet inte om jag har tilllåtelse att lägga ut det här på bloggen av den männikan.

Störde mig sjukt mycket på dethär. Hatar killar som tror dom är så mycket bättre än kvinnor. Och som ska klanka ner på att allt vi argumenterar för är fel och att dom jämt ska ha rätt. Vi har också hjärnor och vi kan också komma med bra ideer och åsikter. Men vissa killar vill bara klanka ner på kvinnor när dom säger vad dom tycker och så. Dom vill bara komma med massa anledningar till att man har fel och rättar ens stavning osv. Får oss framstå som om alla kvinnor vore dumma som flugor.


Skumma bidrag i Eurovision.

Jag kommer ihåg år 2007 och 2008 då domhär bidragen var i Eurovision. Kommer ihåg att jag fixade låtarna till mobilen, gick och dansade till dom, sjöng dom och visade dem för mina vänner xD. Ta er tid att se hela båda videosarna :D


Jennifer och jaaiiig.

Jennifer och jag är sams nu efter ett missförstånd. Tänkte att det var en liten info som kunde vara bra att veta bara.
Jennifer är bäst. Hon ska komma hit snart har vi bestämt. wohooo. hej då.


Guy gets mad becuase his mom just closed his Wow account.

Hahahah så jävla kul.K Den killens mamma har stängt ned hans wow account och han blir SKITARG, se själva i videon!. Stephen heter killen och han brukar ofta få sådana utbrott och då brukar alltid hans bror filma det. Så hela deras kanal är fylld med sådana filmer där den killen beter sig så. Jag prenumenerar på deras kanal, wafflepwn. Jag satt en gång och kollade igenom alla deras filmer, alla är så jävla roliga xD. Om ni tyckte att den videon och deras kanal verkar rolig så gör som jag och prenumenera på deras kanal! .


En sak som är skitkul är att under de 2 sekunderna han är inne i gaderoben är han helt tyst, och antagligen lugn.
Och så är det tillfällen då han slår sig på bröstet som en jävla king kong apa xD
Och varför straffa fjärrkontrollen? :o xD
Men sen börjar han slå sigsjälv i huvudet med en sko!? XD, På ett sätt är det kanske seriöst självskadning och det är ingenting att skratta åt men man måste nog erkänna att det ser lite kul ut när han gör sådana galna saker för att hans mamma har stängt hans Wow account. Fast Wow KANSKE är beroendeframkallande TYP, så lite förstår man ju honom.
Sen skriker pappan ''SHUT UP'' och han blir tyst xD, men arg syns det att han är fortfarande..


They can't scare me, if I scare them first.

Jag vill ha rött hår igen D: ångrar mig nu. VARFÖÖÖR , rött hår som är såååå snyggt. Men nejnej, jag ska ha brunt och blont..  Aja, jag hade ju ändå bestämt att till i juni skulle jag inte ha rött längre och det är ju rätt så snart så. Men det är en färg jag defenitivt kommer återgå till någon dag!. Nu ska jag kanske se "The Pianist". Ängel som tippsade om den från början och då vill jag helst se den men hon är inte här nu. To bad, to sad. Och jag orkar nog inte vänta heller.

Är man arg om man sätter eld på sin hårtork?

Riktigt , riktigt, riktigt arg är jag. Det blev nog offeciellt när jag satte eld på hårtorken. Att jag sätter eld på hårtorken betyder det att jag är arg? :o .Vill bara sätta eld på precis ALLT. Har varit arg mycket på senaste året, men aldrig SÅHÄR ARG. BNCSBJDCS CSJDBSCDBSC
ZXODVX,
asso, jag kan inte beskriva hur arg jag är!. Och inte kan jag säga varför jag är arg heller. Känns som min insida exploderar. Vill bara ta en bomb och döda honom. Och hon också. asso . Så gör man bara inte. Det säger sig självt, det ät självklart. Så gör man bara inte bitch, så gör man inte. Och du ska veta att jag är så jävla förbannad på dig och jag hatar dig sååå mycket nu. Usch

Jag vill spränga något. Ska fan sticka ut och bli självmordsbombare. Kan ju bara fråga katten min hur man gör och så. Han är ju en fransk självmordsbombare. Asso jag är så aaaaarrrrrggg.

Såhär kommer allt se ut när jag är färdig med det..

Lady Gaga- Judas

Riktigt bra låt, lyssna på den!. Känns just nu som musiken i låten passar till mitt humör just nu, arrrg.

Jag lever inte för mig, jag lever för andra.

Jag älskar Milou, han finns. Vet inte vad jag skulle ha gjort om jag inte hade honom nu när Ludde är borta. Han hjälper mig, utan att jag glömmer Ludde. Så älskar jag Milou också. Vi saknar och älskar båda Ludde. Jag brukar faktiskt ibland prata med mina djur ja, jag kan prata med Milou om Ludde, och det känns som han lyssnar. Jag brukar berätta för honom om saker Ludde gjorde när han var liten för han var ju inte med då. Jag tror hundar är smartare än dom värkar, smartare än vi kan föreställa oss. Och när vi pratar om vackra underbara Ludde fäller vi tårar av saknad tillsammans. Ludde du är saknad, av Milou, Junior, mamma, pappa, Ida , Jennifer, Fanny och många fler som kommer ihåg dig från när du och vi var små. Och jag, jag saknar dig så mycket att jag vill ta risken att du ibland, för att se om det finns en chans att jag träffar dig när jag dör.


Frozen.

Nu såg jag just filmen Frozen. Blev genast en av mina favorit filmer!. Den är så hemsk. Jag levde mig i så mycket när jag såg filmen så jag blev nervös och orolig åt dom i filmen xD. Tänk bara. Hur hemskt vore det inte om det hände dig. Dom fick uppleva massa skador och kyla. Men det som nog gör mest ont är nog det mentala som man går ingen när något sånt händer. Särkillt när ens vänner dör. Ni som inte sett den rekomenderar jag att ni ska se den!

Trailern:

Word.

Hittade ett flashback inlägg som beskrev precis exakt min syn på självmord, om det är egoistiskt eller inte och synen på det som hände med 21åringen som tog självmord och la ut det på internet. Det är lång text men ta er gärna tid att läsa det iallfall. Särkillt ni som är mina vänner, för där beskrivs hur jag vill bli behandlad när jag mår dåligt.
Jag vill inte bli inskickad på ett jävla psykhem. Jag vill ha kärlek. För kärlek kan rädda en från döden. Om ni bara bryr er lite. Jag brukar själv handla efter det sättet. När jag möter folk som mår dåligt säger jag inte. ''Du kanske borde prata med en läkare''. Det låter så okänsligt och som ''Jag orkar inte ta hand om dig, gå till en läkare som jobbar med sånt istället''. Om jag då skulle ta självmord så ska man då inte efteråt komma och säga ''Jaja, nu
är det vi som får lida istället'' Och anklaga att allt är personen som tog självmords fel. Det var ju du som aldrig la ner tid på att hjälpa den.

Länken till inlägget:
https://www.flashback.org/t1519606


Tankar från en livstrött människa, tankar om självmord. Tankar om vad internet KAN göra med människor.

FACEBOOK OCH INTERNETFORUMENS VÄRLD

21åring tog sitt liv och sände det live via FTP med Flashbackmedlemmar som "åskådare".
https://www.flashback.org/t1322408

Denna 21åring hängde sig live på internet. Allt verkade normalt med han. Han skrev tillochmed smileys i sina inlägg och var lugn och sansad.

Det finns åtskilliga människor i flashbacktråden som triggar honom med olika kommentarer som:
"Du vågar inte du är för feg"
"Skynda dig jag måste till jobbet"
"Lycka till då"
Det finns fler vidriga kommentarer också. Nån timme senare efter sin första post i forumet är människan död.
Efter hans död finns det massor med folk som skäller på han i tråden. Det finns folk som skämtar om han.
Vilka omänskliga idioter , säger jag om sånna. Jag kan ha fel, men det är min åsikt.

Som tur är så är inte mänskligheten helt körd. Det fanns också människor som passade på att söka upp killen och lyckligtvis hittade dom han på Facebook via hans Flashback-alias. På Facebook fick dom hans riktiga namn.
Dessutom hadde dom ju IP adressen till FTP servern som sände live. Så han var lätt att hitta. Utan medmänniskor på Flashback hadde han nog legat död en längre tid i lägenheten.
Men dessa människor som är elaka både innan han tar sitt liv och efter hans är död....vad är det för jävla människor???
Sånna människor stöter jag på varje dag på internet. I spel och i forum , överallt!
Stöter även på dem i riktiga livet med ibland tyvärr. Alla bara sköter sig och sitt och skiter i alla andra. Sen är man elak utan att ha några bakgrunds anledningar över huvutaget.
Elaka kan alla vara bakom sina skärmar, hur vore det om fler lärde sig vara snälla?

Det som är mest värdelöst i historien är att denna killen flera dagar i förväg hintat om att han tänkt ta sitt liv i sina Facebookstatusar, 400 "vänner" hadde han och INGEN tog han seriöst.

Han skrev nåt statusinlägg på Facebook där han frågade om någon hadde ett rep att låna ut, en av hans vänner svarade "Du kan använda nätverkkabel". Nätverkkabel visade sig vara det han använde vid självmordet.
Han skrev nån dag innan självmordet att han testat strypa sig själv med händerna , och att hans ansikte svullnade upp och ögonen blev blodsprängda och han fick ont i pannan.
Sånna saker skrev han lite då och då på Facebook. Vid ett tillfälle "gillade" två av hans vänner statusen när han skrev något sånt.

Vad är det för jävla vänner som inte tar han seriöst? Som inte finns till för han? Människan hadde ju Aspergers och alla hans vänner och familj visste om det!

Internet är skit i många fall. Människor bara larvar sig och håller på att tjaffsar till höger och vänster. Ingen förstår att en vacker dag blir det allvar.
21åringen visade omedvetet med sin handling både innan han dog och efter han dog hur jävla illa människor beter sig på Internet. Hur jävla omänsklig internet och människor kan vara.

Jag säger inte att han gjorde rätt. Men jag säger heller inte att han gjorde fel.
Men i hans "Avskedsbrev" skrev han något i stil med. "Varför måste jag lida för att mina nära och kära ska slippa lida."
I en av sina statusar på Facebook skrev han nåt i stil med "Jag ska nog sluta vara snäll nu , för jag får ändå bara skit för det"
Precis så kan man uppfatta livet när man vill dö.
Man tycker att världen är så jävla kall och att alla bara bryr sig om sitt eget, så varför ska man lida för att andra ska slippa lida?

Om inte 400 av hans vänner och familj INTE tar hans Facebookstatusar på allvar varför ska han då lida i livet för dem?
Han bestämmer ju trotts allt över sitt eget liv och död.
Många säger att de som tar självmord är egoistiska, men alla vänner och de i familjen som vill att människan ska lida för att dem själva ska slippa lida hur egoistiska är inte dessa människorna?
Om man som vän eller familj inte vill att nån ska ta självmord för att den tycker livet är meningslös. Är det inte upp till dessa människor att lägga lite mer energi och värme åt den människan istället för att när personen är död säga , "nu får vi lida istället". Då är det försent.

Många säger åt de som vill avsluta sitt liv att göra något åt saken, ta tag i sitt liv.
Hur vore det om de som sa så istället försökte hjälpa personen att se en mening med livet i stället för att spela offer och känna att dem minsann inte vill lida för att dem tyckte att människan som tog sitt liv var så egoistisk. Att den personen som tog sitt liv inte försökte tillräckligt.
Den enda som vet hur mycket man försökt ändra sitt liv till det bättre är den som mår dåligt, ALLA andra kan sluta gissa och spekulera om saker dom inte har en aning om.
Lidelse går faktiskt åt två håll , men den som lider mest från BÖRJAN är den som vill avsluta livet. Då borde rimligtvist det vara så att om man tycker om den som vill avsluta sitt liv så gör man ALLT i sin makt för att få den att känna att livet betyder något.
Träffa personen VARJE dag, gör saker med personen. Om man inte kan träffas , prata med personen varje dag i telefon eller något. Gör personens liv meningsfullt.

Det är skitsvårt för en i depression att ta tag i sitt liv själv, för man ser ingen mening med livet har man tappat blicken för vilken väg som är rätt för att man ska hitta rätt igen.
Ser man ingen mening med livet så ser man heller ingen lösning på hur livet ska bli bra. Då är det också svårt att ta tag i sitt liv.
Däremot finns det människor som gör en glad så kanske personen hittar rätt igen. Finns det människor som gör aktiviteter med den livströtte är chansen iallafall större än om folk bara sköter sitt och sitt eget. Sen när självmordet begåtts så skyller man allt på den som gjorde det.
Har man inte tid varje dag för den livströtte, samordna så alla får tid över, samordna med vänner och familjemedlemmar.
Exempel. Bertil, idag kan jag inte hitta på något med Stina. Men om du ville göra det för Stina, men även för mig skulle det vara kanon.
Har man 400 bekanta så är det garanterat 10-20 stycken som kan dela på "bördan" att träffa personen VARJE dag till den dagen människan hittar en mening med livet.
En mening med livet behöver inte betyda barn och fru. En mening med livet kan betyda goda vänner som ALLTID 24timmar om dygnet finns till oavsett vad som händer i deras egna liv.

Jag är dock själv av åsikten att hellre lider jag än låter de som bryr sig om mig ska få lida.
Men den dagen alla slutar bry sig kommer jag resonera som 21åringen. Jag har faktiskt redan tänkt som han flera gånger förr.
Jag är snäll men , jag får bara skit för det för det mesta. Jag gör mitt bästa för att bättra på livet , men ingen inser det. Alla ger mig bara skit känns det som ibland.
Så känns det i vissa stunder i livet. Nu är ju skillnaden att han var 21 och jag är 37 så jag har endel livserfarenhet som får mig att tänka ett snäpp längre.

En liten notering: Jag menar INTE att det var Flashbacks fel att 21åringen tog sitt liv. Jag skriver bara var jag tycker om sådana idioter som inte kan visa medkänsla för en medmänniska. Sånna är egoister och tycker synd om sig själva, dom tycker att dom själva är offer, då finns det inget att göra något åt det. Däremot kan man tycka något om det, säga något om det. Alla har rätt till sina egna åsikter , inklusive jag.


Ich muss gar nichts.

Nu knarkar jag en ny låt.. igen. Kom hem från skolan idag och däckade. Inte hunnit gjort något skolarbete som jag ligger otroligt mycket efter med. Inte hunnit träna på gitarr, och sen har jag en liten OCD sak som är jobbigt just nu bara. Och fast jag sov hela dan är jag fortfarande trött D: . Imorn ska jag färga håret så det passar löshåret mer. Azum!. Inte mycket annat att berätta. Jag vill ju uppdatera så det inte blir tråkigt här men har inget att berätta just nu.


La cocaina is not good for you.

I wanna get high. Höhö nej men jo. Jag har typ ångest. Eftersom jag är efter med en uppsats som jag borde ha gjort i helgen men jag har inte gjort det och vet att jag inte kommer göra det idag heller. Måste försöka få tag på ängel, inte pratat med henne på en dag nu typ, eller nåt sånt. Känns som det är dags att babbla lite med henne igen. Tjattra lite. Vi är tjattermajor!. Nej nu ska jag sticka ut eller se på film har jag bestämt.

Sjukt bra låt, skulle jag knarka skulle jag lyssna på den ientligen. Är ju typ värsta knarkarlåt. Fast det ironiska i låten är att texten är
La cocaina no es buena para su salud,
La cocaina is not good for you.

Och så har dom gjort musiken så det blir värsta knarkar låt. Tror att många som knarkar har lyssnat på den låten undertiden dom varit höga.