Snälla, låt mig bara slippa denna smärta.

Jag hatar tvångstankar, dom tycker mer mig mer än något annat i hela världen. Önskar det fanns ett botemedel, så man glömde bort alla plågande tankar. Vill bara bli av med det, men ända botemedlet är att gå emot. Men min OCD är så jobbig att jag klarar inte av det. Nu har jag åkt till apoteket för att skaffa ny "ren" handsprit, men det sket sig. Jackan kom emot plaståpsen där handspriten ligger i. Då blev den smutsig. Jag vet, jag är överdriven, min jacka smittar inte. Men jag kan inte hjälpa det, jag vet lika mycket som er att det inte alls är farlig, ingen katastrof kommer ske. Men det gör det i mitt huvud, vilket inte mitt psyke klarar av. Jag vet, jag vet, jag vet. Alla tjatar jämt och ständigt om hur ofarligt det är, och att jag måste sluta, särkillt mina föreldrar. Men hur många gånger jag än säger det så förstår dom inte, jag vet varför, dom lyssnar inte. Dom må höra vilka ord jag talar, men dom förstår ändå inte, dom tror att dom gör det ibland, men det gör dom inte. Vill bara fixa rummet, vill bara komma ikapp i skolan, men allt blir alldelles förmycket. Jag slits långsamt itu. Nu har jag haft OCD i snart 3 år. När jag tänker efter, så kommer jag inte ihåg hur det är att inte ha OCD, kommer inte ihåg hur det känns att ha ett lugn i huvudet utan några tankar som skadar mig. Jag kommer inte ihåg hur det är att gå omkring om dagarna utan att tänka på vad jag får röra och inte, när jag måste tvätta mig och när jag måste lyda mina tvångstankar.
Nu ropade mamma, hon gav mig en julkalender och en choklad kalender, nu brast jag ut i tårar, när jag mår så här sämst. Så kommer hon med något jag alltid haft sen 16 år tillbaka, jag har aldrig brytt mig om att jag blir äldre, jag vill alltid se julkalendern. Hon gjorde mig glad, vill bara krama henne. Inte ofta jag gör det pga av tvångstankarna och att jag hatar henne, men jag tror faktiskt jag börjat ändra mig med det, när jag fick se Nermin gråta inatt pga någon som han älskar men ändå har skadat honom så mycket. Kanske, kanske så är det så med mig och mamma med, jag kanske hatar allt hon gjort emot mig, men hon är trots allt min mamma.

Kommentarer
Postat av: Lotta Björk

<3 !

2011-11-26 @ 14:06:54
URL: http://bigbigsmile.devote.se
Postat av: Denise / Wolfiiie Vanity :D

Lotta: Lotta <333

2011-11-26 @ 14:13:56
URL: http://wolfiiie.se

Kommentera så är du awesome!. *w*:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback