-''Coolt och unikt att må dåligt.''

http://www.aftonbladet.se/wendela/article8467639.ab
Förstår inte varför man skulle vilja må dåligt. Det känns också som ett hån emot dom som faktiskt mår dåligt på riktigt. Om man låtsas sådär så tar man upp läkares tid som du hade kunnat ge till folk som verkligen mådde dåligt. Det är många som mår psykiskt dåligt idag som får väldigt lite läkartider. Att folk då fake'ar är då fel .Dendär läkar timmen kunde ha hjälpt någon som verkligen mår dåligt. Jag tror även att även om man mår dåligt så brukar man inte få uppmärksamhet. Jag mår psykiskt dåligt men jag känner inte att jag får uppmärksamhet för det. Den ända uppmärksamhet jag känner att jag får är av läkare,och det är bara en uppmärksamhet angående mediciner och behandling för att bli av med mina psykiska besvär. Jag tror inte på att man får mer kärlek eller så av att låtsas må dåligt. Att lida av psykiska problem är verkligen inget roligt eller coolt. Det är fruktansvärt och innebär en evig kamp för att klara av att leva och göra "småsaker" som att borsta sitt hår eller ta sina mediciner. Jag gissar att dom personer som låstas att må dåligt även då hittar på dramtiska händelser i sitt liv som inte är sanna. Jag vet hur irriterad jag skulle bli om jag fick reda på om någon låtsades ha OCD. Det är inget kul, du borde vara glad att du inte har det.Och så tror jag många andra med andra psykiska besvär skulle tänka så om dom fick reda på att någon hade låtsats ha tex Schitzofreni,Borderline,Ätstörning m.m. Vill dom ha psykiska besvär?, eller vill dom bara låtsas ha det och få uppmärksamhet?. Jag tycker nästan att dom som låtsas ha psyikiska besvär borde få det. Då kommer kommer dom ångra sig att dom nånsin ville ha det.
Sen angående diagnosticeringen så är de nog inte fel på den. en diagnos som tex depresion, är ett namn för en samling symptom som bäst stämmer in på patienten. Så kommer nån in och visar symptom på nedstämdhet, låg livsvillja osv sätts den diagnosen efter som den beskriver hur patienten är. Sen om patienten har låtsas hela tiden och bara spelat teater så är ju inte de läkarens fel. Läkare är bara människor och dom kan inte läsa tankar tyvärr. Jag vet inte hur vanligt det är med att friska personer går till bup och låtsas vara sjuka och får en diagnos.
Dom som erkänt att dom låtsas kan ju faktiskt haft nån form av Munchausen.
eller så kanske dom inte har nån hemma som tar hand om dom och ger dom den uppmärksamhet , kärlek och ömhet som man behöver som barn.
(Munchausen's Syndrom
Munchausen är ett syndrom där personen i fråga hittar på eller framkallar ett fysiskt eller psykiskt sjukdomstillstånd hos sig själv. Personen gör detta för att få sympati, omvårdnad och kärlek. Den här individen ”studerar” därför olika sjukdomars symptom för att sedan på ett mycket övertygande sätt kunna manipulera läkare, sjuksköterskor och andra som arbetar inom vården i syfte att få den uppmärksamhet som han/hon så innerligt eftertraktar.)
http://www.aftonbladet.se/wendela/article8467639.ab
Förstår inte varför man skulle vilja må dåligt. Det känns också som ett hån emot dom som faktiskt mår dåligt på riktigt. Om man låtsas sådär så tar man upp läkares tid som du hade kunnat ge till folk som verkligen mådde dåligt. Det är många som mår psykiskt dåligt idag som får väldigt lite läkartider. Att folk då fake'ar är då fel .Dendär läkar timmen kunde ha hjälpt någon som verkligen mår dåligt. Jag tror även att även om man mår dåligt så brukar man inte få uppmärksamhet. Jag mår psykiskt dåligt men jag känner inte att jag får uppmärksamhet för det. Den ända uppmärksamhet jag känner att jag får är av läkare,och det är bara en uppmärksamhet angående mediciner och behandling för att bli av med mina psykiska besvär. Jag tror inte på att man får mer kärlek eller så av att låtsas må dåligt. Att lida av psykiska problem är verkligen inget roligt eller coolt. Det är fruktansvärt och innebär en evig kamp för att klara av att leva och göra "småsaker" som att borsta sitt hår eller ta sina mediciner. Jag gissar att dom personer som låstas att må dåligt även då hittar på dramtiska händelser i sitt liv som inte är sanna. Jag vet hur irriterad jag skulle bli om jag fick reda på om någon låtsades ha OCD. Det är inget kul, du borde vara glad att du inte har det.Och så tror jag många andra med andra psykiska besvär skulle tänka så om dom fick reda på att någon hade låtsats ha tex Schitzofreni,Borderline,Ätstörning m.m. Vill dom ha psykiska besvär?, eller vill dom bara låtsas ha det och få uppmärksamhet?. Jag tycker nästan att dom som låtsas ha psyikiska besvär borde få det. Då kommer kommer dom ångra sig att dom nånsin ville ha det.

Sen angående diagnosticeringen så är de nog inte fel på den. en diagnos som tex depresion, är ett namn för en samling symptom som bäst stämmer in på patienten. Så kommer nån in och visar symptom på nedstämdhet, låg livsvillja osv sätts den diagnosen efter som den beskriver hur patienten är. Sen om patienten har låtsas hela tiden och bara spelat teater så är ju inte de läkarens fel. Läkare är bara människor och dom kan inte läsa tankar tyvärr. Jag vet inte hur vanligt det är med att friska personer går till bup och låtsas vara sjuka och får en diagnos.
Dom som erkänt att dom låtsas kan ju faktiskt haft nån form av Munchausen.
eller så kanske dom inte har nån hemma som tar hand om dom och ger dom den uppmärksamhet , kärlek och ömhet som man behöver som barn.

Kommentarer
Postat av: Lotta Den Allsmäktige

jag håller med dig ! vrf fejka att man mår dåligt, man vill väl må bra

2011-12-06 @ 21:18:00
URL: http://bigbigsmile.devote.se
Postat av: Denise / Wolfiiie Vanity :D

Lotta: Jaa.

2011-12-06 @ 21:23:20
URL: http://wolfiiie.se

Kommentera så är du awesome!. *w*:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback