We no speak americano.

Är hemma nu efter en helg hos ängel. Mamma trodde jag var där på fest men det var jag inte, pappa och jag ljög för mamma för att jag skulle få åka dit. Det var kul att få träffa ängel igen, hade inte träffat henne på typ, månader. Sakat att klia henne i huvudet och höra hennes lilla bebisröst. Kul att få träffa Nelly var det också.

Nu idag så tog jag då bussen ifrån Enköping till Uppsala. Och när jag ska vänta på bussen till Tierp så står det inte på skärmen att det ska komma någon buss som åker till Tierp, vilket det stog på datorn att det skulle göra. Så jag bestämmer mig för att ta tåg hem istället. Och då hittar jag inte var jag ska stå och fattar inte vilken sida som är norra sidan och vilken som är södra, så går jag och frågar en tjej och hon säger att det är på andra sidan, och då stog jag ju rätt från början D: . Sen kommer ett skitnytt tåg, som har typ två övervångingar och har värsta konstiga slussar som kommer ifrån Gävle hållet och tjejen som var där sa att den gick till Tierp. Så jag köpte en biljett och satte mig på tåget, men  jag gick liksom inte in i rummen med massa säten på tåget. Jag satt liksom i detdär rummet precis innan man ska gå ut. Och konstigt nog åker tåget emot Stockholm och jag ångest och panik och tror jag ska hamna i Stockholm, och jag hade ju inga mer pengar så om jag skulle hamna där skulle jag vara fast där typ, eller få ringa till min moster som bor där. Men konstigt nog hamnade tåget i Tierp iallfall fast det åkte åt fel håll. Tåget kanske vände utan att jag märkte det, jag vet inte helt.  


Kommentarer

Kommentera så är du awesome!. *w*:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback