Majbrasa, inte Valborg.

Nu har vi idag bestämt att vi ska åka till Marma och se på majkasen. Tänkte ta med mig kameran och försöka ta några bra bilder. Jag har redan bestämt att när vi kommer dit så ska jag köpa mjukglass med lakris strössel för jag har varit sugen på det ett tag nu. Kommer säkert träffa Isabelle, Sandra och Ida (Sandras lillasyster). Och om jag gissar rätt så kommer Ida bli helt till sig för att jag kommer dit.Eftersom av någon anledning är Ida som mitt största fan typ och hon vill vara som jag xD, (Säger mamma HELA TIDEN iallafall.) Hatar ientligen småungar, bara jobbiga. Men ida är, okej. Så länge jag slipper leka med henne D:. Kan inte vara elak mot henne heller, känns som hennes mamma,(Isabelle) ska bli arg på mig då. Sandra brukade jag vara lite med förut när jag bodde i Dängnäs men inte så mycket nu. Saknar det actually lite. En sak jag inte fattat än är att Valborg betyder typ majbrasa. Jag trodde det var en stad!. Och när folk varje år vid majbrasa pratat om Valborg trodde jag att det varje år brukar vara en skitstor majbrasa i staden Valborg.
Men jag fick lära mig det idag och jag fattar verkligen inte varför det heter Valborg. Det ska bara heta majbrasa tycker jag. Pappa kom med någon historia om varför det kallas Valborg men jag lyssnade inte så noga.

Men ni får hålla utkik efter bilder ikväll om jag tagit några bra!.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Valborg är när man firar att sommaren har kommit, och majbrasan är imorgon, eftersom det är den 1:e Maj............

2011-04-30 @ 14:38:05
Postat av: Denise

Då ljög min pappa för mig! D:

2011-04-30 @ 14:49:42
URL: http://wolfiiie.webblogg.se/

Kommentera så är du awesome!. *w*:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback