Smink med fjong + ögonbryn

ah, nån undrade (anonym) hur jag målar mina ögonbryn osv.
jag målar inte mina ögonbryn, utan färgar dom :)
osminkad. grunda med foundation, eventuell concealer och/eller puder.
detta kommer jag använda till ögon/ögonbryn. svart kajal, svart ögonskugga,
eyeliner, mascara, hårnål och pensel.
skugga först med kajal. måla efter din egna form och överdriv inte med kajal.
ta sedan ögonskuggan och sudda med penseln så att du får ett naturligt resultat.
nu är ögonbrynen klara, det va ju inte så svårt, eller? om dte blir ojämnt, fixa med
foundation!
nästa är eyeliner, jag har testat många olika men tkr faktiskt att den från HM
är bäst. den är inte så smal, svider inte och lätt att måla med :)
när du målar, tänk på att inte ha för mke för då blir det kladdigt när man ska
måla. jag börjar alltid längst in, där ska det även vara tunnast linje. ju längre
ut du kommer ju tjockare. sen så avsluta med en liten fjong. det tar tid att lära
sig få det snyggt på båda sidorna. om du misslyckas, ta hudkräm på en tops
och ta bort försiktigt. lägg på foundation och försök igen :D
mascara. om din mascara inte har en böjd borste kan du tvätta av borsten och
böja den lätt själv. detta gör det låttare att nå alla fransarna och få långa ögon-
fransar :) jag använder maybellines falsies lashes, tror jag den heter.
Ah, nån undrade (anonym) hur jag målar mina ögonbryn osv.
Jag målar inte mina ögonbryn, utan färgar dom :)
Osminkad. Grunda med foundation, eventuell concealer och/eller puder.
Detta kommer jag använda till ögon/ögonbryn. Svart kajal, svart ögonskugga,
eyeliner, mascara, hårnål och pensel.

Skugga först med kajal. Måla efter din egna form och överdriv inte med kajal.
Ta sedan ögonskuggan och sudda med penseln så att du får ett naturligt resultat.
Nu är ögonbrynen klara, det va ju inte så svårt, eller? om det blir ojämnt, fixa med
foundation!
Nästa är eyeliner, jag har testat många olika men tkr faktiskt att den från HM
är bäst. Den är inte så smal, svider inte och lätt att måla med :)

När du målar, tänk på att inte ha för mke för då blir det kladdigt när man ska
måla. Jag börjar alltid längst in, där ska det även vara tunnast linje. ju längre
ut du kommer ju tjockare. Sen så avsluta med en liten fjong. det tar tid att lära
sig få det snyggt på båda sidorna. Om du misslyckas, ta hudkräm på en tops
och ta bort försiktigt. Lägg på foundation och försök igen :D
Mascara. Om din mascara inte har en böjd borste kan du tvätta av borsten och
böja den lätt själv. Detta gör det lättare att nå alla fransarna och få långa ögon-
fransar :) Jag använder Maybellines falsies lashes, tror jag den heter.
Klart! har ni frågor så äre bara att kommentera inlägget (med namn!) så lovar
jag att svara! ahhah, puss, lycka till!


Kommentarer

Kommentera så är du awesome!. *w*:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback